Erika hette hon den där trevliga och duktiga tjejen på Telias support. Det här med att kundservicesupport-folk erbjuder sig att ringa upp nästa dag för att kolla om problemet har löst sig måste ju vara bästa kundservice-uppfinningen ever. För internet hade ju inte löst sig när jag kom hem från jobbet idag. Fast det behövde jag inte ringa till Telia och berätta för Erika ringde ju till mig så att jag slapp försöka göra middag, truga i ett motvilligt barn mat och diska med en telefonkö fastklämd mellan örat och axeln.
Så om du Linda eller någon av dina kollegor kikar in här igen imorgon för att lämna en kommentar när ert sociala-media-bevaknings-program informerar er att jag har skrivit Telia fem gånger i det här inlägget så får ni gärna hälsa och tacka Erika för hennes ypperliga service. Om ni har flera Erika så menar jag den Erika som igår bad mig flytta på telefonen och som idag halv åtta rekommenderade att jag testade att flytta modemet till översta hyllan i bokhyllan istället för att ha det bredvid tv. Alltså den Erika som sedan ringde mig igen halv tio för att fråga om det funkat. Henne kan ni hälsa från mig att jag tyckte att hon var trevlig och hjälpsam och jag uppskattar att hon inte bad mig starta om datorn en endaste gång. Jag blir tokig på folk som ber mig starta om datorn för det har jag alltid redan gjort. Så roligt är det inte att prata med kundtjänster att jag någonsin ringer en kundtjänst innan jag har provat att starta om datorn. Så det får ni och Erika också plus för Telia.
Om ni på Telia vill ge mig något i kompensation för lidandet jag utstod när internet var någon annanstans än hos mig tar jag gärna en kostnadsfri månad. Eller ett års gratis bredbands-tv för den delen. Jag är inte alls den lojala typen av kund så jag kan gärna säga upp tv-abonnemanget jag har hos en annan leverantör. Men bara om ni bjuder på det. Ni behöver inte be någon säljare ringa mig och försöka sälja på mig er tv-tjänst om jag ska måsta betala för det. Då får det vara för jag tycker inte alls om telefonförsäljare.
Man ska tydligen inte ha trådlösa nätverksmodem bredvid tvn har jag nu lärt mig. Det har gått bra i tio månader men så blev tvn och modemet osams helt plötsligt och började bråka om signaler. Så nu har jag ett modem där uppe på hyllan istället för ett foto av vår avkomma. Om jag var en inredningsbloggare skulle jag ha kallat det för “den uppkopplade inredningsstilen”. Men nu är jag ju ingen inredningsbloggare så jag kallar det bara för “ett modem på bokhyllan”.
Hej igen Victoria!
Ursäkta för sent svar men bättre sent än aldrig 🙂 Det glädjer mig att du fått så bra hjälp av Erika hos oss och att ditt bredband nu fungerar igen. Det är inte alltid lätt med dagens teknik och ibland kan problemen bero på väldigt konstiga saker som man knappast tror på men sedan visar sig vara helt rätt.
Tråkigt att modemet fick ta platsen från bilden på ditt barn men jag hoppas att du hittat en mycket bättre plats för bilden.
Jag skulle gärna vilja framföra till Erika, hur du nöjd du är med hjälpen du fick av henne, det är precis så här vi vill att våra kunder ska känna när de varit i kontakt med oss. Dock så sitter vi på flera platser runt om i landet så jag har svårt att veta vem just den här Erika är. Jag skulle därför bli väldigt glad om du kunde undsätta några minuter och skriva till oss på vår facebooksida, du kan skicka ett privat meddelande till oss och skriva “Till Linda på bredbandssupporten” tillsammans med ditt personnummer eller kundnummer så ska jag se till att den positiva responsen når Erika. Jag tror hon skulle uppskatta detta.
Ha en fortsatt trevlig onsdag! //Linda, Telia Kundservice
Jag har nu fått reda på att Erika fått till sig din fina respons. //Linda, Telia Kundservice